tirsdag den 10. december 2013

LCHF Sushi

Blomkål er en grønsag jeg tidligere har undervurderet big time!
Efterhånden erstatter alt fra pizzabund, totilliaer og ris i alle afskygninger.
Den har efterhånden opnået statussen uundværlig i mit køleskab.

Men blomkålssushi har jeg haft lidt af en kamp med. Da det faktisk er lidt af en kunst at gøre ligeså klistret som sushiris er.

Efter nogen tid kom jeg frem til en snydeløsning der ikke kan mislykkes, og endda giver noget mere fedt i den ellers ret fedtfattige ret.
Jeg blandede lidt flødeost i mine blomkålsris. Det smager desuden dejligt)

Ligemeget hvad er det hurtigere end normal sushi (du slipper for hele skyldetiden, kogetiden bliver kortere og af en eller anden sær grund køler det hurtigere)

Opskrift

  • Blomkål
  • Tangplader
  • Flødeost
  • Agurk
  • Avocado 
  • Forårsløg
  • Fisk (tun, laks, surimi (husk at fersk fisk skal fryses til under 22 grader))
  • Salt
  • Hvidvins - el. Riseddike
  • agavesirup
  • Evt. chilidressing, wasabi el. wasabi-sesam kryderi
Riv blomkålen til blomkålsris
steg ved let varme el. kog med meget lidt væske

tilsæt en blanding af eddike og agavesirup (Vær MEGET forsigtig, blomkålen fremhæver smagen meget)

Lad blomkålen køle af 
Bland en anelse flødeost i til det er en mere sammenhængende masse

Skær grønsager og fisk i stave.

Fordel risene på tangen
læg det ønskede fyld og rul dem.

Chili egner sig godt til tun som på billedet.
Til laks er wasabi el. wasabisesam kryderi super godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar