tirsdag den 17. december 2013

BBQ nuggets m. Rødkålssalat

SSO-ræset er igang, og der har stort set ikke været tid til jul. Men rødkål er der da plads til. I morges kørte Go'morgen Danmark i baggrunden. Kokken lavede et eller andet and med panering. Og ja. Det blev så til at jeg fik lyst til nuggets.
Bare fordi jeg tænkte det ville blive lidt kedeligt, valgte jeg lige at ligge kyllingen i marinade i formiddags da jeg holdte pause :)

De blev faktisk langt bedre end jeg nogensiden havde turde håbe (det er ikke altid mine hurtige idéer ender lige heldigt)


Opskrift

Marinaden

  • 400 g kyllingeinderfilet
  • ½ dl smagsløs olie (fx raps)
  • 3 spsk tomatpure
  • 2 spsk soya
  • 1 spsk eddike af en art (brugte hvidvinseddike)
  • 1 fed hvidløg
Bland alle ingredienser og rør sammen, husk at smag til, hvordan det passer til dig. Måtte personligt have mere tomatpure i end forventet. Vend kyllingen i, del først i den størrelse nuggetsene ønskes.

Stil i køleskabet i nogle timer.

Nuggets dej

  • 1 æg
  • 0,5 - 1 dl fløde
  • 1½ måleske loppefroskaller
Rør æg og fløde sammen, bland loppefrøskallerne i og lad de trække 10 min. 

Forvarm en pande, tag kyllingen et stykke af gangen, op ad marinaden og vend i dejen. Steg ved mediumhøjvarme. lad dem stege hård på den ene side før du vender.

Rødkålssalat

  • Rødkål
  • Olivenolie
  • Salt
  • Clementin
  • Solskikkekerner
Steg rødkålen af i olivenolie og salt, hæld i en skål. bland med clementinstykker o solsikkekerner.

Server :) Det er lidt sjovere end smagsløse nuggets.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar