søndag den 22. december 2013

* Hasselnøddesmør

Ja, jeg er sådan en form for onkel Joakim. Hader at bruge penge der ikke er brug for at bruge. Så da jeg stod i helseshoppen og så hasselnødesmør til 63 kr. for 200 g, googlede jeg.

Det var simpelthen så let, at det ikke kan forsvares at købe færdiglavet, alene fordi jeg ikke tror på de kan kommer ligeså få ingredienser i.



Jeg lavede ikke en så stor potion i første omgang, skulle lige se om det var så simpelt som lovet :)

Opskrift

  • Hasselnøder
  • En anelse fint salt (lad være med at bruge groft som mig :)
Bag den ønskede mængde hasselnødder i 15 min i en forvarmet ovn ved 150 grader.
Når de er nogenlunde til at arbejde med lægges de i et viskestykke, her gnides skallen så meget af som muligt.

Fyld dem i en hakker af en art, og blend. 
Mens du blender vil du være i stand til at se det høje indhold af olie frigives, massen bliver mere og mere fedtet.

Forsæt med at blende indtil smøren er helt flydende. Smag til med en anelse fin salt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar