onsdag den 25. december 2013

LCHF Risengrød

Hmm... Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg aldrig har været fan af risengrød (klatkager er en helt anden historie)men det synes jeg ikke min kære søn skal lide under.

Så forleden lavede vi vores 2 slags risengrød til aften. Min kom fra madbandittens E bog, der nærmest har simuleret bibel i denne måned, og er blevet studeret dagligt.

Den var simpelthen så simpel at lave, og tog en fjerdedel af den tid det tog at lave den med ris.

Dog er jeg ikke sikker på hvor stor fan jeg er af den, i hvert fald ikke hvis vi skal kalde den risengrød (For ser man bort fra udseende, har det mindre end intet med risengrød at gøre.)

Den minder mig lidt om en opblødet udgave af mine mysliboller. 


Opskrift 

2 pers.
  • 2 æg
  • 4 spsk kokosfibre
  • 50 g groft mandelmel
  • 1 dl fløde
  • 1 dl sødmælk
Bland alle ingredienser i en lille gryde. Rør rund hele tiden. 
Fortsæt opvarmningen indtil grøden er tyk.



Grundet smagen synes jeg abrikosstykker gør sig rigtig godt sammen med. 
Derudover smør og kanel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar