tirsdag den 10. december 2013

Mit vægttab

Efter fødslen af min søn, og for mange byture før livet som mor, var jeg ved at være en stor trunte på et godt stykke over 90 kg (er 170 høj)

Jeg har de sidste år været i gang med at ramme normalvægtig igen.

Dette gjorde jeg i starten ved at spise en masse salat og ingen ris pasta og kartofler. 
Problemet er at det ikke mætter ret længe af gangen.

Jeg har været så "heldig" at skulle cykle 10 - 15 km om dagen i transport, dette har klar taget nogle kilo.

I sommeren 2013 var jeg nede og veje 69, men målet om de 65 kg ville bare ikke lykkes, og tanken om at blive omkring de 70 begyndte at virke som eneste mulighed.

LCHF

Det var til et foredrag jeg første gang stiftede bekendtskab med LCHF. Det virkede umiddelbart super spændende, og da jeg allerede i over 1 år havde spist salat og kød tidligere, var tanken jo ikke helt fjern.

Alene det at få lov at lave en ny form for mad gav fornyet energi. Har dog aldrig spist eller ønsket at spise striks LCHF.

Kort efter sommeren var vægten under de 65, og de umulige kilo var væk.

Efterfølgende er vægten nu nede på 61 kg, og kulhydraterne er sat en anelse op for vægten ikke falder yderligere :)

Jeg glæder mig over at kunne spise snacks når jeg ønsker det. Og at jeg oven i købet servere langt færre tilsætningsstoffer for min søn:)

En ekstra bonus har været at jeg hurtigere kan lave mad, har mere energi, og er sluppet for oppustethed og kvalme efter spisning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar