søndag den 9. marts 2014

Vaniljefudge

I dag er jeg desværre blevet nødt til at opgive mit 100-dages projekt (ihvertfald for en stund) Efter 2. kredsløbs træning er mit knæ endnu engang stået af. Så nu må projektet være at styrke mine knæ. Lidt øv, for døjer ellers ikke med svage knæ eller knæsmerter.

Men what ever, træne kan jeg da stadig, så må jeg modificere. Frøken Bech's intervaltræning har vidst ikke taget højde for folk, der ikke har trænet i hundrede år, men hun har stadig forsynet mig med diverse fantastiske øvelser og redskaber, som jeg tager med mig for nu.

Til gengæld har det været en helt igennem fantastisk weekend, alene det skønne vejr, og så det faktum at det har været ren afslapning, med en lørdag på naturlejeplads og senere med snobrød (og nej de var ikke Low carb ;p)
Og en søndag der bød på endnu skønnere vejr, hygge og årets første grillaften i godt selskab.  

Desuden fik jeg endelig skåret mine vaniljefudge ud og smagt i kølet tilstand. Oh God, hvor er det skønne, glæder mig til Magnus kan smage dem, tror lige den der søde lidt karamelagtige smag er ham :-)

Opskriften er efterhånden tilgængelig alle vegne (jah, jeg er lidt bagefter), men jeg tog den sikre.

Opskrift

  • 100 g smør
  • 2 dl piskefløde
  • 2 - 3 spsk agavesirup
  • 1 tsk vaniljepulver
Fyld alle ingredienser i en gryde
Lad dem simre ved lav varme i omkring 45 min



(Det er vigtigt at massen er ret tyk inden du går videre)

Kom folie i en form
Hæld den tykke masse i formen
Frys eller køl natten over
Skær ud i ønskede størrelse (mine er ca 1*1 cm, da de så også passer i den bettes mund :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar