tirsdag den 25. marts 2014

Frappeccino

Min fantastiske veninde introducerede mig for denne skønne opfindelse i Prag.... Frappeccinoes. Problemet har været, at jeg simpelthen ikke har tænkt på andet siden jeg kom hjem. Det sjove er, at de er så ultra mættende, så da jeg fik lavet en, drak jeg en halv, og så kunne jeg ikke mere.

Da vi kom til Danmark igen tænkte jeg, at det måtte simpelthen kunne lade sig gøre at lave dem selv, i en LCHF udgave, og selvfølgelig meget billigere.

Efter et par hurtige søgninger på nettet fald jeg over et hav af youtube videoer om, hvordan man lavede den, og det var jo åndsvagt let :-)

Jeg drikker ikke andet end vand og kaffe, men dette var dog et skønt alternativ (kaffe I know)



Her er opskriften på en Java chip look a like (undlad chokoladen for standard)

Opskrift (1 glas)

  • 0,5 dl kogende vand med ligeså meget instant kaffe som i en hel kop (eller ekspresso)
  • 1 dl fløde el. sødmælk
  • 15 isterninger
  • 3 spsk agavesirup
  • 1 stk minimum 70 % chokolade
  • Flødeskum på dåse til toppen (Husk at tjek at den er uden sukker)

Hæld is terningerne i blenderen (Du kan evt blende isen lidt nu, så den er lettere at få kørt helt fin)
Tilsæt Kaffe, fløde og sirup
Kør massen i blenderen til is terningerne er helt knuste, typisk kan du høre når den når det stadie
Hak chokoladen
Hæl massen i det ønskede glas sammen med 3/4-dele af chokoladen
Lav en top af flødeskum
Pynt med det sidste chokolade.

Værsgo at drik <3 :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar