tirsdag den 11. marts 2014

LCHF Pølsehorn

Så er der under en uge til turen går til Prag med min søde klasse :-) Snakken har gået livligt og forventningerne er høje.

Jeg har for længst droppen tanken om at overholde kulhydrat-mad HELT, men dog ville det være fedt at begrænse. Desuden er min krop ret afhængig af en ordentlig morgenmad. Og hvidt brød og andet tomt mad holder mig mæt i under 1 time :-S og så står min mave af på mælkeprodukter, i hvert fald om morgenen.

Derfor havde min veninde og jg besluttet at tage lidt med. Vi er måske gået lidt all in, men det er bare super hyggeligt at have en anledning til at prøve lidt nyt ;-)

Vi kom frem til at vi måtte have:


Indtil videre er det lykkedes os at bage oopsies, pølsehorn, morgenboller, lave peanutbutter til snickersfudge og bikse en god nutella sammen. :-)

I kan jo få opskriften på pølsehornene her. Den har jeg nemlig ikke lige kastet mig ud i, men allerede her til aften overvejede jeg at lave en potion til, til Magnus og mig. Dog var æg påkrævet. Og der er kun 3 i køleren.

Opskriften er fra Frk. Sveske. :-) Så vi vidste jo det ikke kunne være helt galt anyway, men der måtte opfindes en måde at få pølserne ind i brødet ;-)

Pølsehorn (15 stk)

  • 6 æg
  • 1 dl græsk yoghurt 
  • 1/2 dl FiberHusk el pulveriserede loppefrøskaller
  • 1 dl mandelmel (malede selv)
  • 2 dl sesamfrø
  • 2 dl solsikkekerner
  • 2 tsk bagepulver
  • 1 tsk salt (overvej hvor salte de pølser du bruge er)
8 pølser, der bliver skåret i halve.
Evt. ketchup 

Mal sesam og solsikkekerner til mel
Rør alle ingredienser sammen
Lad det hvile i 10 min, så fibrene kan trække
Skær alle pølserne i to

Vi fandt en ketchup med et meget lavt sukkerindhold (i de mange ambitioner var der ikke lige tid til en hjemmelavet)
Vi rullede pølserne i ketchup inden de kom i dejen. 

Form dejen om hver pølse (valgte at lægge klatter på bagepladen, ligge en pølse over og så fylde dæk over)
Tag hornene ved 150 grader i 40 min
Afkøl pølsehornene og spis :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar