fredag den 14. marts 2014

LCHF Svensk Pølseret

Jeg kan bare godt li at få noget for pengene, så derfor greb jeg selvfølgelig den største af kinaradiserne.... Den vejede så et stykke over 2 kg, lidt meget til to mennesker.

Heldigvis holder de sig enormt lang tid. Ja faktisk kunne det ikke ses, at den havde ligget der et par uger n. så man behøver ikke spise det til man brækker sig.

For et par dage siden så jeg se en, der postede et billede af svensk pølseret lavet på kinradiser, så så lige mit snit til at udrydde radisen :-D

Egentligt er det genialt i børnefamilier, kartofler skal forkoges, ligge i blød for ikke at blive mørke osv. Her skær du bare i tern, ligger det i en skål og på køl. Hvis der er travlt om aftenen kan både løg, pølser og radiser forberedes aftenen før, det skal blot stå at simre sammenlagt en times tid (det er desuden en ret du sagtens kan lave og varme senere, da tiden kun gør den bedre)

Magnus, der ikke er kæmpe fan af kartofler, spiste en hel potion med største fornøjelse. Så er det jo skønt at lave mad.

Opskriften er et sammensurium af google opskrifter af standard Svensk Pølseret, i min yndlingsudgave


Opskrift

  • 1 kg kinaradise i tern 
  • 500 g pølser (havde nogle gode frankfurtere i fryseren, der lige egnede sig til formålet)
  • 3 store løg
  • 2 dl fløde
  • 1 stor dåse konc. tomatpure
  • 25 g smør
  • 3 tsk røget paprika (almindeligt kan sagtens bruges, elsker bare den røgede i denne ret)
  • Salt og peber
Skår kinaradiser i tern, løg i små stykker og pølserne i skiver
Smelt smøret og steg løgene til de er bløde og gennemsigtige
Tilsæt pølser og kinaradiser og steg dem i ca 15 min.
Tilsæt paprikaen og vend det godt rundt
Tilsæt tomatpuréen, salt og peber og lad det simre under låg i 15 min
Tilsat fløden smag det til med den rette mængde salt og peber 
Lad det nu simre mindst 15 min

Server. (Lad den evt. simre videre, da smagen kun forbedres over tid)




2 kommentarer: