tirsdag den 25. marts 2014

Kylling i Karry med vindruer

I dag er det første gang siden jeg kom hjem, at jeg selv får lov at lave mad. Havde bare købt ind til salat, så var planen, at der skulle laves en god sauce og kød til.

Valget faldt på kylling i karry med vindrue, en ret der får mange til at kigge underligt, men tror aldrig jeg har mødt en, der ikke kunne lide den. Måtte dog skrue ned for vindruerne, for de er jo ikke ligefrem LCHF, så der er en ganske moderat mængde i. 

Jeg blev selv første gang præsenteret for retten ved min onkel for mange år siden, vi har altid spist den med ris til, hvilket Magnus også gjorde i dag. Kunne forestille mig, at den egnede sig til blomkålsris. Men her til aften blev det salat med sauce.

Dagen er desuden gået med diverse cravings, og åndsvagt mange mellemmåltider. Håber snart jeg er tilbage til normal.


Opskrift (4 pers.)

  • 8 kyllingelår
  • 2 dl fløde
  • 2 dl sødmælk (det hele kunne sagtens være fløde, men var lidt løbet tør :D KRISE)
  • 150 g grønne stenfri druer
  • Smør til stegning
  • 2 spsk karry
  • Salt og peber
Smelt smøren på panden og steg karryen af i det
Steg kyllingelårene på panden til de er let sprøde med karry på
Tilsæt væden og lad det simre under låg i 30 min
Halver druerne og fyld dem i saucen
Lad det simre under låg i ca. 15 min 
Smag til med salt og peber



Server med blomkålsris, eller som mig bare på en salat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar