torsdag den 27. februar 2014

LCHF stjerneskud (med asiatisk twist)

Øv hvor er jeg bare lige træt af det hele lige nu. I går måtte jeg droppe undekropstræning pga. mit knæ, i dag må jeg droppe løbeturen, så har besluttet at give min knæ lidt ro, for åbenbart er squats og basket ikke vejen frem med hævet knæ. (Det siger min kloge kæreste i hvert fald)

Men så er det jo godt man kan lidt andet. Jeg har fået købt ind til at renovere mine stileter :-) Mine gamle er jeg nok nødt til at erklære døde, men har et par i neongul, som jeg simpelthen ikke får brugt. Så nu må vi se, hvor fine de kan blive.

Desuden har jeg lige set at mine hvidløg er spirede (ret meget endda), så tiden må være moden til at plante mine egne hvidløg. Nu mangler jeg bare lige at jorden varmer op over natten, så de kan komme i potte i morgen.

Det lykkedes os i øvrigt at få lavet en glimrende omgang fisk, i form af et stjerneskud look a like, med et par twists.
Blev lidt inspireret af kokospanering, så det var jeg simpelthen nodt til at prøve, og så kom jeg pludselig i tanke om, at jeg havde citrongræs i fryseren og chili i køleren, så prøvede mig frem med en krydderolie til. 


Stjerneskud (1 person)

  • 1 kokospaneret rødspættefilet (opskrift nedenfor)
  • 2 stk røget laks
  • 1 håndfuld rejer
  • 2 håndfulde salat
  • 1 skive agurk
  • 1 tomat
  • Et par skiver rød peber
  • Citron-cremefraise dressing (se opskrift nedenfor)
Skær salat og lig som bund på tallerkenen
Læg 2 stykker røget laks ovenover
Smør lidt dressing ovenpå og læg rødspættefiletten ovenpå
Smør lidt dressing ovenpå og placer en række skiveskårende tomater
Drys en håndfund rejer ovenpå
Pynt med agurk og peber

Kokospaneret rødspætte

  • Rødspættefiletter (Brugte bare en pakke, så er der til madpakken)
  • panering (½ kokos, ½ sesamfrø)
  • 1 æg

Krydderolie

  • 1 dl olivenolie
  • 1/3 frisk chili
  • Ca. 5 cm citrongræs
  • 1 fed hvidløg
  • Salt og peber
Hak ingredienserne find, bland dem i olivenolien.

Opvarm panden til den er helt varm
hæld olien på panden og steg de panerede fisk et par minutter på hver side.

OBS. Hvis paneringen skal være ekstra tyk, så vend først i panering, så æg, og tilbage i panering.

Dressing

  • 3 store spsk cremefraise
  • 1/2 øko citron
  • 1/2 tsk sennep
  • 1 spsk mayonnaise
  • salt og peber
Bland alle ingredienserne i cremefraisen
Hak citronskallen fint og bland også det i
Smag til med salt og peber, evt. mere sennep

Ingen kommentarer:

Send en kommentar