mandag den 24. februar 2014

LCHF Nachos

Dag 8:

Jeg EEELSKER mexicansk mad. Og jeg har savnet det ufattelig meget. Jo, det er dejlig let at lave en salat med guacamole og salsa, men det er bare ikke helt det samme uden nachos.

Jeg var under en anelse tidspres. Så min ide om at lave nachos på hørfrø røg ud af vinduet. I stedet blev det på gefuel med ost og hør, men gud hvor blev de lækre :)

Der er en del spændende opskrifter på det her område, der uden tvivl skal prøves. Men her har i min hurtig-udgave på nachos :-)

Det er desuden lykkedes mig at få købt lidt frø til sommerens køkkenhave :-) Det bliver bare skønt at kunne hente grønsager i haven.


Nachos (2 pers.)


  • 75 g hørfrø/solsikkekerner (Blandede dem)
  • 150 ost (jeg brugte 100 g havarti og 50 g parmesan) 
  • Lidt salt
  • Krydderi for ønsket smag
Tænd ovnen på 150 grader
Mal frø og kerner til mel.
Riv osten og hæld det sammen med melet 

Fordel massen på en bageplade. Sørg for at laget ikke er for tyndt.
Bag i 20 - 25 min eller til osten er smeltet og let sprød (Det bliver sprødere når det køler af)


Guacamole

  • 2 modne avokadoer
  • 1/2 citron
  • 2 fed hvidløg
  • 2 spsk cremefraise 
  • Salt og peber
Mos avokadoerne
Pres hvidløget i
Pres saften fra citronen i
Tilsæt cremefraise
Smag til med salt og peber.




Vi spiste gulerods- og peberstænger sammen med. Og kyllingfilet stegt i paprika, chili og cayannepeber.

Jeg glæder mig til at få en tex mex style sandwich til frokost i morgen ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar