søndag den 23. februar 2014

LCHF Vafler

I dag er det 7. dag i projektet, derfor er det tid til første måling.

Det har simpelthen været den mest fantastiske dag. Vi startede dagen med at lave vafler med nutella, flødeskum og bær. Dernæst målte jeg mig, for at se hvordan ugens træning kunne ses. Der er overall røget 7 cm på kun 6 dage, hovedsageligt på numse og mave. Så er super spændt på næste uges måling.

Efter en lang tur lykkedes det endelig at få overtrukket mine bounty (det er utroligt, hvor meget energi man får af en simpel rengøring)

Nu er rester og grønsager ved at blive klargjort til reste tapas :) Så magler vi bare lige at få handlet til ugens løb og så kan jeg ånde lettet op. Begynder at være ret vild med struktur, det er vildt afslappende.

En sidste ting jeg glæder mig til... I aften stå træningen på løb, en ting jeg har savnet enormt siden jeg begyndte at putte magnus inde i stedet for i klapvognen. Det bliver SÅ skønt.

Men i skal i hvert fald ikke snydes for Vaflerne, og ikke mindst bounty, der vel efterhånden er en klassikker ;-)


Vafler (4 stk.)

  • 100 g mandler
  • 2 spsk agavesirup
  • ½ tsk vaniljepulver
  • 3 æg
  • 1 spsk fiberHUSK
  • 50 g smeltet smør
  • Lidt salt
Mal mandlerne til mel sammen med en anelse salt.
Bland vanilje og fiberhusk i.
Bland det med æg og agavesirup og til sidst smøren.

Lad det trække imens vaffeljernet varmer op.

Jeg smør hjemmelavet nutella, flødeskum ovenpå og syren i blåbær er bare perfekt til at bryde fedmen med. 

Jeg kan MAX spise én. De er super mættende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar