tirsdag den 28. januar 2014

Genbrug: Syltetøjsglas

Jeg har i det sidste stykke tid har jeg indsamlet glas til alle mine småting, men efter at have nutella i et glad med jordbærsyltetøjsglas og peanutbutter i et der står ribsgelé på, måtte der ske noget nyt.

I Harald Nyborg fandt jeg en lille bøtte tavlemaling til 48 kr.

Nu fik jeg ordnet et par prøve glas, er helt vild med dem :)


Fremgangsmåde





Brug malertape til at afmærke det område, der skal males. Vær opmærksom på det skal af efter de første par lag maling, da det ellers går igennem tapet.


Her er der malet det første lag. Tror jeg nåede op på 6 - 7 lag før det rigtige resultat viste sig. Tålmodighed påkrævet :) Du må ikke male igen før det er helt tørt.







På lågene virker det slet ikke som om det hænger fast i starten. Men lad det skille. Når du maler 2. gang tager det fat. Ligesom glassene skal der mange lag til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar