torsdag den 16. januar 2014

Hjemmelavet Peanutbutter

Der er noget vidunderligt ved at kende ALLE ingredienser i ens mad. Har personligt en søn, jeg mistænker for at være allergisk overfor et e-tal, men for filan mand, der er de 7-10 samme i alle de ting han reagere på (på trods af det har været alt fra remoulade, soya og marmelade drengen bliver rød af)


Men lykken er at spise mad, der er lavet helt fra bunden. Det er bare en følelse der kan få mine endofiner til at sætte i bevægelse :)

Allerede da jeg lavede hasselnøddesmør, blev jeg dybt fascineret af det der med nødder, der bare sådan uden videre kan laves om til flydende masse.

Forleden prøvede jeg så igen, denne gang med saltede peanuts, det var om muligt endnu lettere end med hasselnødderne. På den anden side burde det nok have været en selvfølge? De er trods alt relativt fedtede i sig selv ;)

Nåh, opskriften. (Eller fremgangsmåde må jeg hellere sige)

Fremgangsmåde

Tag en pose peanuts og stop dem i en blender. Blend..

Tada.



Ej, peanuts klistre en anelse mere end hasselnødderne, derfor kræver det en anelse længere tålmodighed.
Sørg for at skub massen ned, efterhånden som en kravler op af kanten (og det gør den)

Ellers kan jeg fortælle, at jeg ALDRIG har oplevet SÅ lækker peanutbutter. 
Er ikke stor tilhænger af det der købe noget, det er underligt olieret på toppen, og er FOR klistret til at kunne være naturligt.

Bare konsistensen på denne vil overraske dig, den klistre ikke ligeså meget til alt, og olien på toppen slipper man helt for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar