onsdag den 22. januar 2014

Blomkålsrösti

Madplaner og mig, der er ikke den store harmoni. Der er altid et par ingredienser jeg ikke får taget højde for, noget kød der ikke kommer op af fryseren. Jah, alt det der.

Men i dag klappede det bare, var så heldig at være hjemme til frokost, så huskede det i sidste øjeblik. jeg var kun nede at hente løg, og måtte beklæde bagepladen med madpapir, da der ikke var mere bagepapir. :)

Kan så lige tilføje, at mad klistre fast til madpapir. Så, ikke en ideel løsning ;)






Opskrift 

  • 300 g blomkål
  • 100 g ost
  • 1 løg
  • 2 fed hvidløg
  • 2 æg
  • 1½ spsk loppefrøskaller
  • Salt og peber

Riv blomkålen på et rivejern, blend lg og hvidløg (eller hak fint)
bland de resterende ingredienser og rør godt

Form dine rösti på en bageplade, og bag ved 200 grader i ca. 30 min.



2 kommentarer:

  1. Årh! Jeg elsker almindelige røsti, så dette alternativt er jo genialt! :D Og madplaner bliver heller aldrig mig, har prøvet - men jeg er nok mere impulsiv, når det kommer til at bestemme, hvad aftensmaden skal stå på :)
    Din tallerken med mad ser virkelig lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit Madplans-alternativ blev: Handle til en uge. hav en idé. Og så ændre jeg den dagligt med de ingredienser jeg har :-) Bliver vidst aldrig Heelt struktureret (Nårh ja, og så opdagede jeg lige hvor man ser kommentaret. Stor åbenbaring)

      Har du fået afprøvet Rösti :p?

      Slet