fredag den 17. januar 2014

Crispy Fried Chicken

Til tider føler jeg mig ski lidt sær. Er bestemt ikke den store fastfood spiser, har aldrig været det. Men kylling har altid været ynglings-spisen. Sidste år hev min veninde mig på KFC i Berlin. og i juleferien fik kæresten mig med på KFC i København. Og kommer nok ikke udenom, at jeg er lidt glad for de der Crispy Fried Chicken. Men det kan da ikke være SÅ svært at gøre LCHF?

Svaret er nej... Slet ikke. Det tog ikke mange minutter at regne den ud.

Opskriften er ikke spor stærk, min 3-årige søn skulle lige kunne være med, men der kan jo altid komme stærkere paprika eller mere chili i paneringen


Efter at have forsøgt både med og uden skin på kyllingelårene kom jeg frem til den her konklusion... Jeg anede ikke hvad der var hvad. Så, no difference ;)

Panering (til 4 kyllingelår)


  • 25 g sesamfrø
  • 25 g flæskesvær
  • 1 tsk mild paprika
  • 1 tsk stødt chili
  • Salt og peber
  • 1 æg


Mal flæskesvær og sesamfrø til mel. Tilsæt de andre tørre ingredienser og bland godt.
Slå ægget ud på en tallerken, rør ud med en gaffel.
Hæld paneringen på en tallerken for sig.




Hæld olie på en pande, varm godt op.

Vend et lår i panering
Vend i æg
Vend i panering igen

Det giver en lækker tyk panering. :)

I dag blev det til, de ikke LCHF-venlige, rodfrugter og chilidip til mig. (Jah, det er skønt at være færdig med vægttab, så kan man få liiidt flere kulhydrater :p)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar