torsdag den 3. april 2014

Müslimuffins

Mit hoved er efterhånden ved at indse, at jeg måske har taget munden for fuld, når det kommer til den næste måneds tid.

Jeg står overfor en flytning til maj, og eksamen lige efter. Skift fra dagpleje til børnehave til knægten, og en hulens masse andet.

Jeg er ved at nå et punkt, hvor mit hoved er ved at springe i luften af bare løse ender. Så lige nu er kampen i gang, for at få lukket så mange ender som muligt.

Må jo indrømme, at de mange fordele jeg oplever af min kost, ikke har samme effekt når kroppen er stresset. Nogle af de ting jeg tager som en selvfølge i hverdagen er pludselig ikke eksisterende længere.
  1. Mit energiniveau falder drastisk, og selv med 8 timers søvn og sund kost, er jeg ikke frisk om eftermiddagen og aftenen
  2. Min kreativitet falder, jeg bruger meget længere tid på at komme frem til ugens mad
  3. Mit humør er helt af h.... til. Normalt er mit humør meget stabilt, men når jeg render og stresser har jeg humør som en 13-årig teenage-tøs så elsker man sit liv, eller noget  

Af samme grund har jeg haft et enormt behov for at have styr på maden, og have liggende så det kan gøres let på umulige dage.
Forleden aften bagte jeg en gammel kending her hjemme. Jeg brugte dem allerede da jeg startede på LCHF, da de er superlette at have liggende i fryseren og tage op til formiddags- eller eftermiddagssnack, og må jo desværre sande, at jeg bar ikke spiser helt så struktureret, når mit hoved er rodet til.

Muslimuffins kan bestemt anbefales, om du er ny på LCHF, har rod, eller bare har behov for en ny snack.

Opskriften stammer fra Xenias Blog, som jeg har været storforbruger af siden start :-)

Lækre muslimufins


Opskrift

  • 50 g Hørfrø
  • 50 g Sesamfrø
  • 50 g Græskarkerner
  • 50 g Tørrede abrikose
  • 100 g Hasselnødder (eller anden form for nødder)
  • 1 Tsk Kanel
  • 1 Tsk Bagepulver
  • Lidt salt
  • ½ dl olie (raps eller oliven)
  • 3 æg
Ovnen tændes på 150 grader

Mal nødderne til mel
Bland alle de tørre ingredienser sammen
Tilsæt æg og olie
Rør godt rundt

Fordel i 10 - 12 forme efter ønsket størrelse

1 kommentar:

  1. Min blog er rykket over på domænet vidunderligeliv.dk hilsen Louise. :)

    SvarSlet